May 8, 2009

fyi, today is public holiday

hari ni ku bangun utk berjalan kaki dgn penuh smgtnye utk settlekan urusan UPM ngan ICFC09 yg xhabes2 tu.dgn lajunye kakiku melangkah ke building 13 yg 'xdela jauh sgt 2' dgn harapan abg yusri ade kt ofis.dlm perjalanan ke sana,aku kehairanan mengapakah building2 ni sume sgt la sunyi??mmg la da start stdy week tp kesunyian 2 semacam,spt berada di pulau terbiar.ku teruskan lg perjalanan dan bertembung la dgn mak guard n pekerja construction dan hati berkata "ade gak manusia kat sini (lega)"...akhirnye smpai la aku di building 13 dan skali lagi aku berasa pelik,kenapa sunyi sgt ni?mane g sume org???xpe la tggu jap di situ buat sketika.dlm hati terdetik "mane diorg g ni,xkan la sume curik tulang kot?kalo ye pon xkan la serentak sume xde??ade jmuan pape ke???"bertubi2 soalan masuk ke dlm kotak fikiran.nmpaknye xdpt jugak la settlekan hal upm neh,adoi...xpe la,balik je la blik,singgah v5 jap bli nasik ayam,perut berbunyi2 ni....

****
perut berasa sgt lega ble da hbs mkn.ble perot pon da sedap,bole la kte mulakan stdy!cm bosan la plak stdy tnpa music,xmo bukak laptop,so mencari2 la earphone nk cucuk kt hp,earphone da jmp tp mane hp maxis ku???crik punye crik x jmp gak,misscall pon xde la plak kuar bunyik kt blik neh.argh sudah!mane plak hp ku ni???penat mencarik kt dlm blik ni punye a gelabah ble x jmp gak.relax nisa,cube recall ktne ko lalu yg ade possibilities ko tertinggal hp 2.xkan building 13 td kot?patah kaki aku nk g sna blk,tlg la!!xpe2,try call lg skali.seb baik ade hp celcom,bole la call hp 2 n then ade sore pompuan di hujung sna berkata "helloo,ni hp kakak tertinggal ke?".aku pon aahkan je la n then die kate "kakak tertinggal hp kt kdai nasik ayam v5 ni".la ye ke,adoi nisa,nyanyuk ke?cmne la bole tertinggal.seb baik la adik 2 simpankan,time kaseh la byk2,jasamu di kenang!hehhe,dgn perot yg buncit ngan nasik ayam 2,terpakse la menggagahkan dri g blik v5 utk amek hp 2,alhamdulillah dpt blk hp ku!time kaseh skali lg adik!

****
dgn hati gumbira aku jalan la kaki ke v3 blk semula (pujuk hati kate xpe2,kte exercise hari ni) n soleh telefon kate nk dtg blik pulangkan lthn geomatics yg die pnjm 2.aku pon bergegas2 la blk ke blik. ktorg pon smbg2 la psl stdy n die gtau aku, die nk g amek paper test 1 geology,aku pon kate la pelik hari ni sume org xde kt ofis.skali bile soleh gtau aku yg die bru tau hari ni public holiday,terkejut beruk aku!cuti ape plak hari ni???memandangkan mmg da xde kelas,ade cuti ke xde cuti cm xde effect laa.bru ku tau hari ni cuti hari wesak,adoyai patot la ofis tutup!!!sengal la aku neh!!xpasal2 org kt ofis 2 kna tuduh curik tulang,haha gomenasai!!patot la sunyi gle building!!hadoi....seyes kalo soleh xdtg td,smpai ble2 la kot aku xtau hri ni cuti.kalo aku tau ari ni cuti xhengen aku g building 13 tu,wat penat je,tp nk wt cmne,bende da blaku,hahah lwak a.
mule2 igt xnk la bkk laptop tp ble bende nk blaku,mmg xsbr2 aku nk cter kt blog ni.hari ini dlm sejarah!nisa xtau ari ni cuti (kalo sblm ni laju je tau cuti ble)hahhahhahahhahahahha......

pengajaran : tanye la org lain dlu sblm berbuat sesuatu

0 voice(s):

Post a Comment

 

Template by Best Web Hosting