Jul 27, 2009

sy rindu mama

td mama call,
soalan lazim yg pasti mama tanya everytime call : "Ade duit x?"
(soalan yg sy suke dgr,sbb kalau xde duit,boleh SOS mama)
"Nisa nak tgk dulu esok duit da msuk blm"
"Ok,nanti kalau xde duit bgtau mama tau"
.....
.....
.....
tibe2 mama tukar topik,mama criter pasal zaman kanak2 mama
mama cter dulu mama susah,xde duit,tp kite kena bersabar,
sbb akan sampai jugak rezeki kite nanti,
skrg mama kahwin ngan abah,ada duit dan lebih senang,
Allah Maha Adil...
sebenarnya criter mama 2 dah byk kali sy dgr
setiap mama kali nk tegur perangai sy,mama akan criter kisah kanak2 mama
jd sy pun paham tujuan mama criter sbnrnye nak tegur perangai sy
ade la kisahnye yg xboleh sy criter d sini
sedih dan sayu hati bile dgr nasihat mama
sedih mengenangkan nasib
kagum dgn kesabaran mama
sayang sy xsekuat 2
tp Nisa,byk2kan bersabar
Allah Maha Adil...
akan tiba masanya hari itu
hari di mana keadilan akan ditegakkan
mama suruh sy bersabar
sejujurnya hati kuat memberontak kerana sy tau sy x salah
Nisa,ikut hati mati...

"Ya Allah,Kau ampunkanlah dosa-dosaku,Kau ampunkanlah dosa kedua ibu bapaku,keluargaku,guru2ku,rakan2ku,muslimin muslimat di muka bumi ini sama ada yg masih hidup atau tlh meninggal dunia.Kau berikanlah kesabaran kepada kami utk menghadapi ujian yg Kau berikan ini,Kau tabahkanlah hati kami,tetapkanlah iman kami,jauhkanlah kami dri godaan syaitan,Kau jauhkanlah kami dri seksa kuburMu,seksa api nerakaMu,Kau permudahkanlah mati kami,matikanlah kami dlm Islam dgn mengucap 2 kalimah syahadah,Kau tmptkanlah kami bersama2 dgn org2 yg Kau redhai,Kau bukakanlah pintu hati kami supaya mudah menerima hidayah dan ilmu drpdMu ya Allah,kau murahkanlah rezeki kami,Kau berkatilah hidup kami,amin ya rabbal alamin...."

2 voice(s):

papoki said...

awat ni nisa??
ade masalah ke?
rujukla pada aku.
hahaha~

nisa said...

tgh tensi time tulis post ni
skrg tidak lagi! :D
anyway tq farhana :)

Post a Comment

 

Template by Best Web Hosting