Apr 10, 2009

bile saye dan rum8 ku...

macam2 bole disembangkan...dari part kawen (topik feveret 2 :D),pelajaran,kawan2,sampai lah ke topik rumah idaman...


bercakap pasal rumah,bg saye la,bahagian rumah paling penting skali...
satu...bilik tidur!! (seyes tdo adalah nikmat!)
dua....toilet! ( i xley hidup tanpa toilet,heheh)
tiga...dapur!!


nak dapur yg besar,cantik,dan lengkap dengan perkakas n bahan masakan,baru la syok masak!!dapur idamanku seperti yang kt ikea tu,elegant gile!!


hari tu sye bersama rakan kongsi (rum8 sejati Eira) sembang la pasal barang dapur yg ktorg sangat2 idamkan.eira suke fridge yg ade cermin,smart gile!!mmg bez,tp harga pon sodap,heheh,xmampu...(xsuke fridge kt asrama ktorg ni,senior conquer cm la die yg beli fridge 2,benci2!)...n saye plak,saye teringin nak ade 1 set kai knife (sape yg tengok asian food channel mesti tau).pisau tu sgt la tajam,precise and berkualiti,waaaaa sape nak hadiahkan kat saye???dpt pisau 2 jd hadiah besday saye mesti bez gile!!mesti orang pelik,org lain nak nice birthday present cam handbag ke pape,but i want kai knife!!!



pisau ni sangat lah bez seperti harganye,S$120.00!!adoi mahal gile,berangan la nak dpat,huhu...bile pisau tajam,kite pon semangat nak potong bawang,ayam,kentang sume 2 lah...teringat la plak kat sup ayam yg kami masak baru2 ni,walaupon bukan taraf chef hotel 5 bintang,atleast lega la perot yg main orkestra tu.kami sangat berbangga sebab reti la jugak masak (yeay da bole kawen! *wink2* ) heheh....





eksperimen yg berjaya





spaghetti bolognese!i'm lovin it! :)






wah, membuat eksperimen pasal makanan memang sgt2 bez,hoho...
(hobi terbaru semasa di UTP,haha)


ok la,da xde idea nak tulis ape lagi ni,perot pon da lapa...
so cau cin cau bandung :D


nIsA

Apr 9, 2009

bile TENSION menjadi2....

lately ni banyak btol bende2 yg menguji keimanan...yg mendorong kepada kemarahan,ketensionan,keemosionalan,dan mcm2 lagi lah.......
  • event yang banyak gile keje n clash sane cni
  • homework/assignment yg xpenah habes,haih
  • tetapi faktor utama sememangnye kawan yg BAJET die je BETOL!part yg ni mmg seyes sgt2 la menipiskan kesabaran yg ade
rase cm da hitam kot hati ni asyik benci,marah,geram,tension,sakit ati...sian kat hati ni,dan sian jugak kepada rum8ku yg setia mendengar komen2,luahan hati,amukan,sekian2,senang cakap semua nyelah!thanks eira!!jasamu dikenang,hehehe...

kepada sape2 yg rse tension skrg ni sperti sy,mari kite bace lirik lagu ni
bez.......byk kasi semangat la...


THE CLIMB- MILEY CYRUS


I can almost see it

That dream I’m dreaming but

There’s a voice inside my head sayin,

You’ll never reach it,

Every step I’m taking,

Every move I make feels

Lost with no direction

My faith is shaking but I

I gotta keep trying

Gotta keep my head held high


There's always gonna be another mountain

I'm always gonna wanna make it move

Always gonna be an up-hill battle

Sometimes I'm gonna have to lose

Ain't about how fast I get there

Ain't about what's waiting on the other side

It's the climb


The struggles I’m facing

The chances I’m taking

Sometimes might knock me down but

No I’m not breaking

I may not know it

But these are the moments that

I’m gonna remember most yeah

Just gotta keep going

And I, I gotta be strong

Just keep pushing on



Keep on moving

Keep climbing

Keep the faith baby

It’s all about

It’s all about

The climb

Keep the faith

Keep your faith



so my friends out there,be strong and never give up!!!

love,

NISA :D

Mar 27, 2009

hey woman!

The beauty of a woman:
Is not in the clothes she wears,
the figure that she carries,
or the way she combs her hair,
or the style she does make up.


The beauty of a woman:
must be seen in her Hijab, and her eyes,
because that is the doorway to her heart,
the place where love resides.


The beauty of a woman:
is not in a facial mole,
but true beauty in a woman,
is reflected in her soul.


The beauty of woman is in her modesty.
And the real glamour of her is her honesty.
It is the caring that she lovingly gives,
the passion that she shows.
And the beauty of a woman,
with passing years - only grows!

Mar 7, 2009

let's do the NUMB3RS!

0..... Ugly.
.
1..... Single.
.
2..... Heartbroken.
.
3..... Single and loving it.
.
4..... Want to tell someone you like
him/her
.
5..... Crushing.
.
6..... Like someone you can never have
probably.
.
7..... Taken by the best girl/boy
ever. :)
.
8..... eaten animal crackers for dinner
.
9..... always Missing him.
.
10.... always Missing her.
.
11.... Single but my heart is taken.
.
12.... Like over 4 girls/guys.
.
13.... its whatever
.
14.... Sick of getting hurt.
.
15.... Confused.
.
16.... a fighter
.
17.... Talking to someone.
.
18.... afraid to say i love you
.
19.... I am a power ranger.
.
20.... Slightly mad at the opposite
sex.
.
21.... Still love your ex.
.
22.... Just don't know what to do.
.
23.... Like someone that likes u back but not going out.
.
24.... think you're a jedi in training
.
25.... you fought a koala and lost
.
26.....I am a ninja
.
27..... HATE SOMEONE!
.
28..... In love with an ugly girl/boy~
.
29….have a new journey…
 

Template by Best Web Hosting